Budowa dróg dla pieszych i rowerów w ciągu dróg wojewódzkich Podlasia

UMOWA pomiędzy Skarbem Państwa/ Ministrem Infrastruktury a Województwem Podlaskim o udzielenie dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg dla zadania obwodnicowego pod nazwą:
„Budowa dróg dla pieszych i rowerów w ciągu dróg wojewódzkich Podlasia”
Całkowita wartość zadania 20 000 000,00 zł
Kwota dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg 16 000 000,00 zł
Udział budżetu Samorządu Województwa Podlaskiego 4 000 000,00 zł
Beneficjent: WOJEWÓDZTWO PODLASKIE
Podmiot Reprezentujący Beneficjenta Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
Okres realizacji Projektu: 10.2023 – 10.2025
Projekt pn.: „Budowa dróg dla pieszych i rowerów w ciągu dróg wojewódzkich Podlasia” obejmuje budowę ok. 18,8 km dróg dla pieszych i rowerów w ciągu dróg wojewódzkich na zaplanowanych odcinkach:
- Droga wojewódzka Nr 645 na odcinku Zbójna – Nowogród
- Droga wojewódzka Nr 659 na odcinku Bielsk Podlaski – Augustowo
- Droga wojewódzka Nr 664 (ul. Bohaterów Westerplatte) między skrzyżowaniami z ulicami: Wybickiego
i Limanowskiego w Augustowie - Droga wojewódzka Nr 676 na odcinku Supraśl – Podsokołda
- Droga wojewódzka Nr 684 Bielsk Podlaski – Narew w m. Biała
Projekt pn.: „Budowa dróg dla pieszych i rowerów w ciągu dróg wojewódzkich Podlasia” dotyczący zgodnie z założeniami Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, polegających w szczególności na budowie lub przebudowie: dróg dla pieszych, dróg dla pieszych i rowerów, dróg dla rowerów, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów oraz peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów, obejmuje na zaplanowanych odcinkach wykonanie:
- Droga wojewódzka Nr 645 na odcinku Zbójna – Nowogród
- Droga dla pieszych i rowerów:
Początek w km ok. 38+400,
Koniec w km ok. 45+431 (dowiązanie do istniejącej ścieżki rowerowa po str. L),
Z wyłączeniem odcinka od km 43+230 do km 43+550
Długość odcinka wynosi 6711 m,
Szerokość w terenie zabudowanym 2,5 m,
Szerokość poza terenem zabudowanym 3,0 m,
Nawierzchnia: bitumiczna,
Doświetlenie przejść dla pieszych i rowerów,
Odwodnienie pasa drogowego nastąpi powierzchniowo do rowów drogowych oraz do projektowanej kanalizacji deszczowej i wpustów drogowych, które odprowadzają wodę do rowów drogowych. Istniejące przepusty pod DW zostanie przedłużone w celu dostosowania do projektowanych parametrów.
- Przejścia dla pieszych wraz z przejazdami dla rowerów:
38+400 (droga gminna, ul. Tartaczna, miejscowość Zbójna)
39+651 (droga wewnętrzna)
40+130 (1889B droga powiatowa)
40+862 (droga gminna wewnętrzna)
41+715 (1893B droga powiatowa)
42+567 (129023B droga gminna)
42+743 (droga wojewódzka Nr 648)
43+575 (2652B droga powiatowa, ul. Poległych)
43+865 (105849B droga gminna)
43+970 (droga wewnętrzna)
44+245 (105848B droga gminna, ul. Poległych)
44+384 (2651B droga powiatowa, ul. Miastkowska)
45+407 (2649B droga powiatowa, ul. Łomżyńska)
Szerokość przejścia dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerów 4,3 m,
Nawierzchnia: bitumiczna,
Wszystkie będą doświetlone.
- Przejścia dla pieszych:
39+878 (istniejące przez DW 645)
42+754 (istniejące przez DW 645)
43+562 (istniejące przez DW 645)
44+355 (istniejące przez DW 645)
44+379 (istniejące przez DW 645)
44+548 (istniejące przez DW 645)
45+394 (istniejące przez DW 645)
Szerokość przejścia dla pieszych 4,0 m,
Nawierzchnia: bitumiczna,
Wszystkie będą doświetlone.
- Perony przystankowe:
km 39+802, istniejący peron dł. 18,5m, dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów,
km 41+641, istniejący peron dł. 18,0m, dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów, projektowane oświetlenie
km 42+674, istniejący peron dł. 18,5m, dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów,
km 44+302, istniejący peron dł. 19,5m, dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów,
Nawierzchnia z kostki brukowej.
- Inne istotne elementy infrastruktury:
Budowa i przebudowa zjazdów,
Przebudowa chodników,
Przebudowa skrzyżowań z wlotami dróg bocznych,
Budowa i przebudowa przepustów,
Budowa i przebudowa systemu odwodnienia korpusu drogowego.
Przebudowa uzbrojenia istniejącego kolidującego z inwestycją.
- Droga wojewódzka nr 659 na odcinku Bielsk Podlaski – Augustowo
- Droga dla pieszych i rowerów:
Początek w km ok. 0+539,
Koniec w km ok. 5+318,
Z wyłącznie odcinka od km 2+180 do km 2+858 (budowa S19)
Długość odcinka wynosi ok 4100 m,
Szerokość 3,0 m,
Nawierzchnia: bitumiczna,
Doświetlenie przejść dla pieszych i rowerów,
Odwodnienie pasa drogowego nastąpi powierzchniowo do kanalizacji deszczowej i wpustów drogowych, które odprowadzają wodę do rowów drogowych.
- Przejścia dla pieszych wraz z przejazdami dla rowerów:
0+583 (przez DW 659)
1+345 (107324B droga gminna, ul Obwodowa)
1+653 (droga gminna wewnętrzna, ul. Scaleniowa)
2+022 (droga gminna wewnętrzna, ul. Wiatrakowa)
2+946 (droga gminna wewnętrzna)
3+567 (droga gminna wewnętrzna)
5+004 (107460B droga gminna)
5+019 (przez DW 659)
Szerokość przejścia dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerów 4,3 m,
Nawierzchnia: bitumiczna,
Wszystkie będą doświetlone.
- Przejścia dla pieszych:
1+099 (przez DW 659)
1+329 (przez DW 659)
1+556 (przez DW 659)
3+635 (przez DW 659)
Szerokość przejścia dla pieszych 4,0 m,
Nawierzchnia: bitumiczna,
Wszystkie będą doświetlone.
- Perony przystankowe:
– km 0+829, peron – chodnik, dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów,
– km 1+369, peron – dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów,
– km 3+677, istniejący peron dł. 18,5m, dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów,
– km 4+011, peron – dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów,
– km 4+790, peron – dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów,
- Inne istotne elementy infrastruktury:
Budowa i przebudowa zjazdów,
Przebudowa i budowę chodników,
Przebudowa skrzyżowań z wlotami dróg bocznych,
Budowa i przebudowa przepustów,
Budowa i przebudowa systemu odwodnienia korpusu drogowego,
Przebudowa uzbrojenia istniejącego kolidującego z inwestycją.
- Droga wojewódzka Nr 664 (ul. Bohaterów Westerplatte) między skrzyżowaniami z ulicami Wybickiego i Limanowskiego w Augustowie – projektu i buduj
- Droga dla pieszych i rowerów:
Początek w km ok. 0+810,
Koniec w km ok. 1+050
Długość odcinka wynosi ok 240 m,
Szerokość 3,0 m, w trudnych warunkach 2,5 m,
Nawierzchnia: bitumiczna,
Ewentualne doświetlenie przejść dla pieszych i rowerów.
- Przejścia dla pieszych wraz z przejazdami dla rowerów:
Brak dany inwestycja w fazie przygotowawczej
- Perony przystankowe: BRAK
- Inne istotne elementy infrastruktury:
Budowa kładki dla pieszych i rowerów nad Kanałem Augustowskim,
Ewentualna budowa i przebudowa zjazdów,
Ewentualna przebudowa i budowę chodników,
Ewentualna przebudowa skrzyżowań z wlotami dróg bocznych,
Ewentualna budowa i przebudowa systemu odwodnienia korpusu drogowego,
Ewentualna przebudowa uzbrojenia istniejącego kolidującego z inwestycją.
- Droga wojewódzka nr 676 na odcinku Supraśl – Podsokołda
- Droga dla rowerów:
Początek w km ok. 21+596 (dowiązanie do istniejącego ciągu pieszo-rowerowego po str. P)
Koniec w km ok. 29+020,
Długość odcinka wynosi ok 7400 m,
Szerokość 2,5 m,
Nawierzchnia: bitumiczna,
Brak oświetlenia drogowego,
Odwodnienie powierzchniowe do rowów drogowych.
- Przejścia dla pieszych: BRAK
- Przejazdy dla rowerów:
Droga Powiatowa nr 1435B (droga gruntowa naturalna szerokość korony 6,0m) klasa Z,
km DW 676 22+827,
Szerokość przejazdu dla rowerów 2,5 m,
Nawierzchnia: bitumiczna,
Brak oświetlenia drogowego,
Odwodnienie powierzchniowe do rowów drogowych.
- Perony przystankowe: BRAK
- Inne istotne elementy infrastruktury:
Budowa i przebudowa zjazdów,
Budowa chodników,
Przebudowa skrzyżowań z wlotami dróg bocznych,
Budowa i przebudowa przepustów,
Budowa i przebudowa systemu odwodnienia korpusu drogowego,
Przebudowa uzbrojenia istniejącego kolidującego z inwestycją.
- Droga wojewódzka Nr 684 Bielsk Podlaski – Narew w m. Biała
- Droga dla pieszych i rowerów:
Początek w km ok. 4+918 (dowiązanie do istniejącej ścieżki rowerowa po str. P)
Koniec w km ok. 5+368 (za zjazdem w km 5+365 str. P),
Długość odcinka wynosi ok 450 m,
Szerokość 3,0 m,
Nawierzchnia: kostka brukowa bezfazowa,
Na odcinku 4+952 – 5+120 istnieje oświetlenie drogowe zlokalizowane na istniejącej
napowietrznej linii komunalnej,
Odwodnienie pasa drogowego nastąpi powierzchniowo do projektowanej kanalizacji deszczowej i wpustów drogowych, które odprowadzają wodę do rowów drogowych. Istniejący przepust pod DW zostanie przedłużony w celu dostosowania do projektowanych parametrów.
- Przejścia dla pieszych: BRAK
- Przejazdy dla rowerów: BRAK
- Perony przystankowe:
Początek w km ok. 5+162
Koniec w km ok. 5+182,
Długość: 20 m,
Szerokość min. 1,5m,
Nawierzchnia: kostka brukowa bezfazowa,
Oświetlenie brak.
- Inne istotne elementy infrastruktury:
Budowa i przebudowa zjazdów,
Budowa i przebudowa przepustów,
Budowa i przebudowa systemu odwodnienia korpusu drogowego,
Przebudowa uzbrojenia istniejącego kolidującego z inwestycją.